Tendencje na rynku gadżetów reklamowych

Gadżety reklamowe zawsze były ściśle powiązane z firmami, dla których dbanie o własny wizerunek był ważny. Wszelkie upominki z logiem firmy pojawiły się w naszym kraju na początku lat 90, gdzie zasady konkurencji nabierały w bardzo szybkim tempie znaczenie. Powstawały zakłady produkujące wszelkiego rodzaju kubki, długopisy, breloki, parasolki i inne tego typu  mniej lub bardziej potrzebne przedmioty. Wiele z tych wyrobów było bardzo mało profesjonalne, a wręcz można powiedzieć, że były to tandety, które wcale nie przynosiły chluby firmie,  której logo było umieszczone na tym gadżecie.

 

Obecnie na rynku zostały tylko zakłady, do których jakości wyrobów nie można mieć najmniejszych pretensji. Czasy się zmieniły i wzrosły także wymagania przedsiębiorców. Estetyka wykonania oraz jakość materiału użytego podczas produkcji danego gadżetu jest nieodzownym czynnikiem, który ma wpływ na wybór danego upominku reklamowego. Konkurencja na tym niełatwym rynku skupia się przede wszystkim na obniżeniu ceny jednostkowej, oraz terminowości dostaw. Coraz częściej firmy zatrudniają absolwentów szkół artystycznych, aby projektować bardzo ciekawe pod względem designerskim wzory różnego rodzaju gadżetów. Dzięki takim tendencjom  i praktykom  upominki reklamowe są często naprawdę bardzo fajnym i atrakcyjnym prezentem dla obecnych lub potencjalnych klientów.

Przyszłość rynku gadżetów reklamowych

Rozważania na temat przyszłości rynku gadżetów reklamowych można porównać do wróżenia z fusów herbaty lub kawy. Nie można powiedzieć wycinek co będzie modne za 2 lub 3 lata, a co dopiero za lat 10.

 

Jeszcze do niedawna nikt nie spodziewałby się, że pamięci USB będą bardzo fajnym i pożądanym upominkiem reklamowym. Obniżenie kosztów produkcji sprawiło, że pen-drivy są bardzo tanie, a jednocześnie mają coraz większą pojemność. Być może jakiś obecnie przedmioty za które płacimy nie mało pieniędzy w przyszłości będziemy dostawać za darmo od różnych firm i przedsiębiorstw.